Radio cieszy się niesłabnącą popularnością. Z badania przeprowadzonego przez Kantar Polska, a które opublikował właśnie portal iloveradio.pl wynika, że każdego tygodnia radia w Polsce słucha 25 milionów osób.
Dzienna słuchalność radia w 2023 roku wyniosła 19 milionów osób. Jak zauważają autorzy opracowania radio to jedno z najpopularniejszych i najpowszechniejszych mediów w Polsce.
Polacy to heavy uderzy radia
Jak wynika z raportu, Polacy słuchają radia dużo (średnio powyżej 4 godzin dziennie), a aż 28% można zaliczyć do heavy userów tego medium – spędzają z nim ponad 6 godzin dziennie. Słuchalność utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie przez cały dzień (nie tylko oporanku, jak zwykło się stereotypowo myśleć o tym medium). Dopiero wieczorem, po godz. 16.00, kiedy wiele osób kończy pracę i wraca do domu, a na znaczeniu zyskuje telewizja, zasięg radia zaczyna powoli spadać.
Cały raport dostępny jest na stronie projektu „I LOVE RADIO”.